Kamis, 17 Mei 2012

Coffee Purchasing

http://www.starbucks.co.id/en-US/_Social+Responsibility/_Social+Responsibilities/Coffee+Purchasing.htm


Starbucks engages in several purchasing practices designed to help ensure coffee farmers receive a fair price for their crops and contribute to a more sustainable coffee industry. Our strategies include:
  • Purchasing at outright prices

  • Building direct relationships with farmers

  • Signing long-term contracts

  • Building relationships with organizations such as Conservation International and Fairtrade Labelling Organizations International.



  •  

    Purchasing at outright prices

    By purchasing coffee at negotiated outright prices, independent of the prevailing market price for commodity-grade coffee, Starbucks can help provide stability and predictability for coffee sellers. We purchase the majority of our green coffee at outright prices – 74% in fiscal 2002.

    Building direct relationships with farmers

    One of our priorities is to establish more direct relationships with farms and co-ops we know and trust. Purchasing directly from farms, with the assistance of a third-party facilitator, delivers more of the purchase price to farmers. In fiscal 2002, 32% of our total green coffee supply was purchased through direct relationships at negotiated prices.

    Signing long-term contracts

    Given the current economic climate, farmers prefer to know they have buyers for future harvests and income they can count on. By signing long-term contracts with these farmers, Starbucks is able to ensure our future coffee supply – and at predictable prices for Starbucks and farmers – over several years. (The typical contract runs for three to five years.) In fiscal 2002, 36% of our total coffee supply was purchased through long-term contracts.




    Starbucks terlibat dalam praktik beli beberapa dirancang untuk membantu memastikan petani kopi menerima harga yang wajar untuk tanaman mereka dan berkontribusi pada industri kopi yang lebih berkelanjutan. Strategi kami meliputi:
    Pembelian dengan harga langsung
    Membangun hubungan langsung dengan petani
    Penandatanganan kontrak jangka panjang
    Membangun hubungan dengan organisasi seperti Conservation International dan Pelabelan Fairtrade Organisasi Internasional.




    Pembelian dengan harga langsung

    Dengan membeli kopi dengan harga langsung dinegosiasikan, tergantung pada harga pasar yang berlaku untuk komoditi-grade kopi, Starbucks dapat membantu memberikan stabilitas dan prediktabilitas untuk penjual kopi. Kami membeli mayoritas kopi hijau kami dengan harga langsung - 74% pada tahun 2002 fiskal.
    Membangun hubungan langsung dengan petani

    Salah satu prioritas kami adalah untuk membangun hubungan yang lebih langsung dengan peternakan dan koperasi kita kenal dan percaya. Pembelian langsung dari peternakan, dengan bantuan fasilitator pihak ketiga, memberikan lebih dari harga pembelian kepada petani. Pada tahun fiskal 2002, 32% dari pasokan kopi Total hijau kami dibeli melalui hubungan langsung dengan harga negosiasi.
    Penandatanganan kontrak jangka panjang

    Mengingat iklim ekonomi saat ini, petani lebih memilih untuk tahu bahwa mereka memiliki pembeli untuk panen masa depan dan pendapatan mereka dapat diandalkan. Dengan menandatangani kontrak jangka panjang dengan para petani ini, Starbucks mampu menjamin pasokan kopi masa depan kita - dan dengan harga yang diprediksi untuk Starbucks dan petani - selama beberapa tahun. (Kontrak khusus berjalan selama tiga sampai lima tahun.) Pada tahun fiskal 2002, 36% dari pasokan kopi total dibeli melalui kontrak jangka panjang.

    Tidak ada komentar:

    Posting Komentar